ERASMUS WIRTUALNIE W SULMIERZYCACH
ERASMUS WIRTUALNIE W SULMIERZYCACH
W dniach od 22 do 28 marca br. nasza szkoła gościła wirtualnie uczniów i nauczycieli z Włoch, Rumunii, Grecji i Turcji, w ramach piątej mobilności międzynarodowego projektu Erasmus+ „Learn 4 life: active and responsible citizenship”. Łącznie w spotkaniach wzięły udział 142 osoby.
W trakcie spotkań uczniowie z krajów partnerskich nawiązali kontakty podczas ice-breaking activities, odbyli wirtualny spacer po naszej szkole i mieście, poznali tradycyjną polską kuchnię, nauczyli się kilku zwrotów w języku polskim, a także w wirtualny sposób zwiedzili Kraków, Wieliczkę oraz Auschwitz.
Podczas mobilności nie zabrakło pozdrowień od Przedszkolaków oraz interaktywnych zadań, takich jak: tworzenie kartek z pozdrowieniami, Padlet z ulubionymi tradycyjnymi potrawami, interaktywna chmura wyrazowa ze skojarzeniami dotyczącymi aktywnego obywatelstwa, dyskusja na platformie eTwinning.
Wszystkim spotkaniom towarzyszyła serdeczna atmosfera, a uczniowie mieli okazję poznać się lepiej i zaprzyjaźnić.
Koordynatorem mobilności była pani Anna Kulas.
PONIEDZIAŁEK - 22/03/21
Spotkanie rozpoczęło się od przywitania gości: uczniów i nauczycieli z Włoch, Grecji, Rumunii, Turcji i Polski. Młodzież nawiązała nowe znajomości w trakcie ice-breaking activities, podczas których otwierano wybrane przez siebie magiczne interaktywne pudełka z pytaniami dotyczącymi osobistych preferencji, życia szkolnego i codziennego.
Następnie uczestnicy spotkania obejrzeli film prezentujący nasze piękne miasteczko. Sulmierzyce zachwyciły gości swoim urokiem i czystością. Po zakończonej projekcji miło było posłuchać wypowiedzi, w których ich autorzy wyrażali żal z powodu niemożności osobistego odwiedzenia zaprezentowanych miejsc.
Po zapoznaniu z Sulmierzycami, przyszedł czas na zwiedzenie szkoły. Uczennice klasy ósmej zaprosiły więc Gości na wirtualny spacer, prezentując nagrany specjalnie na tę okazję film:
https://drive.google.com/file/d/1tIUafpbqscdgXcviHv14vtkA27mVMT4z/view
Podczas spotkania nie mogło zabraknąć pozdrowień od naszych kochanych przedszkolaków, którym tematyka bycia aktywnym obywatelem również nie jest obca:
https://drive.google.com/file/d/1giDCPMDCNhkZXldGj7poZbROvqUfKtIK/view
W programie pierwszego dnia znalazły się ponadto dwa interaktywne quizy: "Do you know the partners of the project Learn 4 life: active and responsible citizenship?” oraz “National flags”. Na zdobywców najlepszych wyników czekały nagrody w postaci CONGRATULATIONS CARD.
W kolejnej części spotkania uczniowie tworzyli interaktywne kartki z pozdrowieniami ze swoich krajów:
https://drive.google.com/file/d/1OXqVfMVLpvpK_SOmuoI9z5fc1g1sxL-g/view
WTOREK - 23/03/21
Drugi dzień mobilności również rozpoczął się od zadania na przełamanie lodów. Tym razem jednak na pytania odpowiadali nauczyciele, losując je na interaktywnym kole. Żeby było sprawiedliwie, do aktywności dołączyli również uczniowie, którzy swoje pytania wybierali spośród interaktywnych kart.
Wprowadzeni w dobry nastrój uczestnicy z uwagą obejrzeli przygotowany przez zespół turecki film, dotyczący dziedzictwa kulturowego ich kraju: „Cultural heritage”. Po filmie ekipa z Turcji przedstawiła prezentację na temat symboli narodowych: ”National symbols of Turkey".
Kolejnym punktem programu było zaprezentowanie przez Gospodarzy filmu przedstawiającego akcje społeczne, w jakie angażuje się nasza społeczność szkolna. Inicjowanie takich akcji i chętny w nich udział, są potwierdzeniem aktywnego obywatelstwa młodego pokolenia Sulmierzyczan:
https://drive.google.com/file/d/1lvTpwCufa59ox-ASGMZvEJNX0i7uBbw5/view
Podczas wtorkowego spotkania zagraniczni Goście zapoznali się również z tradycyjną polską kuchnią. Umożliwiła to prezentacja “Traditional food in Poland”:
Po tak zachęcającym wprowadzeniu zarówno uczniowie, jak i nauczyciele przeszli do wspólnych działań. Ich efektem stała się interaktywna tablica Padlet zawierająca opisy i zdjęcia ulubionych tradycyjnych potraw z poszczególnych krajów: "My favourite typical national food":
Po tym zadaniu trzeba było szybko kończyć spotkanie, ponieważ wszyscy uczestnicy poczuli dokuczliwy głód :)
ŚRODA - 24/03/21
Środowe spotkanie rozpoczęło się od rozgrzewki, podczas której uczestnicy wirtualnej mobilności zmierzyli się z językiem greckim, tureckim, rumuńskim, włoskim, polskim oraz angielskim. Zadaniem uczniów było rozpoznanie słów i wyrażeń w poszczególnych językach. W ten sposób stopniowo odkrywał się obraz.
https://learningapps.org/watch?v=ph1gf0gsa21
W dalszym etapie spotkania uczniowie z Grecji wyświetlili film związany z dziedzictwem kulturowym ich kraju oraz pokazali prezentację ukazującą greckie symbole narodowe.
Następnie przyszła pora na polski zespół, który również przedstawił swój film i prezentację dotyczącą dziedzictwa kulturowego w naszym mieście oraz polskich symboli narodowych.
https://www.youtube.com/watch?v=wHs25Iu0jSg&feature=youtu.be
Po części teoretycznej nastąpiła część praktyczna, w której to uczestnicy spotkania wzięli udział w interaktywnym teleturnieju: Polish National Symbols. Na najlepszych znów czekały nagrody w postaci CONGRATULATIONS CARD.
Dalsza część spotkania związana była z niezwykle trudnym dla obcokrajowców językiem polskim. Nasi goście zapoznali się z ciekawostkami dotyczącymi języka polskiego, oglądając prezentację "7 facts about the Polish language":
W tym wypadku również nie zabrakło części praktycznej. Uczniowie zachęceni do wypróbowania swoich zdolności językowych losowali na interaktywnym kole polskie słowa i wyrażenia, które należało powtórzyć. Trzeba przyznać, że wiele osób wspaniale poradziło sobie z tym zadaniem.
CZWARTEK - 25/03/21
Czwartkowe spotkanie rozpoczęło się od prezentacji filmu dotyczącego dziedzictwa kulturowego regionu Abruzzo, gdzie leży miasto Atri. Ciekawym doświadczeniem był wspólny taniec do znanej włoskiej piosenki “Nel blu dipinto di blu”, zwanej także “Volare”. Następnie uczniowie z Włoch zaznajomili pozostałych uczestników spotkania z narodowymi symbolami swojego kraju.
W tym dniu nie zabrakło również rywalizacji. Uczestnicy spotkania zmierzyli się w konkursie wiedzy na temat: Polski, Włoch, Grecji, Turcji i Rumunii na platformie KAHOOT. Najlepszych zawodników uhonorowano CONGRATULATIONS CARD.
Dalsza część spotkania upłynęła na wirtualnym zwiedzaniu Krakowa i Kopalni Soli w Wieliczce. W międzyczasie uczniowie z krajów partnerskich sprawdzili swoją wiedzę o Polsce biorąc udział w quizie: "What do you know about Poland?"
27 stycznia br. obchodziliśmy 76. rocznicę wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady w Auschwitz. Temat trudny, ale jakże ważny. Dlatego na zakończenie spotkania podczas wirtualnej wizyty w skupieniu i zadumie wysłuchano wykładu dotyczącego historii tego miejsca.
PIĄTEK - 26/03/21
Piątkowe spotkanie tradycyjnie rozpoczęło się od aktywności przełamującej nieśmiałość. Zarówno nauczyciele, jak i uczniowie mogli przypomnieć sobie podstawowe polskie słowa i zwroty, które mieli okazję poznać w środę.
Piątek to dzień, w którym zespół z Rumunii pokazał pozostałym uczestnikom wirtualnej mobilności film dotyczący dziedzictwa kulturowego swojego kraju oraz prezentację związaną z rumuńskimi symbolami narodowymi. Po prezentacjach uczniowie Z Rumunii zaprosili wszystkich uczestników do rywalizacji w konkursie wiedzy na temat ich kraju w interaktywnej grze KAHOOT. Tradycyjnie już na najlepszych czekały nagrody w postaci CONGRATULATIONS CARD.
W dalszej części spotkania wszyscy udali się na wirtualną wycieczkę do naszej stolicy – Warszawy.
Okres pandemii koronawirusa to trudny czas, niezależnie od tego, czy mieszkamy w Polsce, Grecji, Włoszech, Turcji czy Rumunii. Dlatego kolejna część spotkania poświęcona została temu właśnie tematowi. Uczniowie z krajów partnerskich przedstawili swoje prezentacje “How can we help each other and the animals as active and responsible citizens during the Coronavirus pandemic?”, w których zaproponowali różne sposoby wzajemnej pomocy:
Po omówieniu tematu, w ramach części praktycznej uczestnicy spotkania stworzyli wspólnie interaktywną tablicę z wymianą myśli i doświadczeń pt.: HOW DO YOU SPEND YOUR TIME AT HOME DURING CORONAVIRUS PANDEMIC?
SOBOTA - 27/03/21
Sobotnie spotkanie związane było z pracą na platformie eTwinning, na której projekt: Learn 4 life: active and responsible citizenship” ma swoje “My twinspace”. Uczniowie z Grecji, Włoch, Polski, Turcji i Rumunii dyskutowali na czacie na temat bycia aktywnym obywatelem. Po zakończonej dyskusji uczestnicy spotkania wzięli udział w interaktywnym quizie: "Good citizen/bad citizen". Następnie stworzono chmurę wyrazową, w której każdy wpisywał swoje skojarzenia do określenia: aktywny i odpowiedzialny obywatel.
Na zakończenie piątego, a zarazem ostatniego spotkania projektu: “Learn 4 life: active and responsible citizenship”, uczestnicy mogli powspominać poprzednie mobilności w Grecji, we Włoszech, w Rumunii i Turcji oglądając przygotowany przez Gospodarzy film:
https://drive.google.com/file/d/1EeoZj87I5-B-5rH6RKDmFnj62Bid2W5T/view
Wszyscy uczestnicy wirtualnej mobilności otrzymali certyfikaty, po czym wypełnili ankietę.
NIEDZIELA - 28/03/21
W niedzielne przedpołudnie na wirtualnym spotkaniu zebrali się nauczyciele z krajów partnerskich, aby podsumować kończącą się mobilność. Przeanalizowano wyniki przeprowadzonej ankiety i wymieniono materiały. Następnie dokonano ewaluacji projektu oraz ustalono działania na najbliższą przyszłość.
Anna Kulas
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!